vrijdag 2 juli 2010

#12 Delicious

Delicious, je zou de naam eerder verwachten bij een website over koken. Ik verwachte dan ook niet al teveel nuttigs te vinden bij deze toepassing. Nadat ik even ben gaan kijken naar de mogelijkheden, begon ik geleidelijk toch wel wat voordelen van een tagsite in te zien. Want hoe vaak komt het niet voor dat ik die nuttige site net even niet kan terug vinden. Die interessante website over de Ruimtelijke plannen had ik toch bij mijn favorieten gezet? Nou ja, helaas dat zal dan wel op mijn computer thuis gebeurd zijn. Kan ik weer opnieuw op zoek. Delicious biedt mij een oplossing zodat ik plaatsonafhankelijk altijd mijn links bij de hand heb. Door gebruik te maken van de tagcloud kunnen gerelateerde sites sneller gevonden worden. Voor een afdeling binnen een bedrijf / overheidsorganisatie is het gemakkelijk op deze manier de vindplaats van informatie te delen. Iedereen beschikt over dezelfde bronnen van informatie. Deze bronnen van informatie hoeven door de classificatie van Delicious ook niet iedere keer opnieuw beoordeeld te worden. Samen werken wordt dus weer iets gemakkelijker door mee te werken aan Delicious. Helaas is de site van Delicious nogal afschuwelijk om naar te kijken en werkt die voor mij niet echt intuitief. Wanneer de functionaliteit van Delicious beter ingekleed wordt, ga ik er misschien nog echt mee werken.  

1 opmerking:

  1. Je kunt de websites van een bepaald tag ook publicveren via een app in je weblog of jullie Clearvale omgeving. Dat is toch wel handig en heeft weinig met functionaliteit te maken van Delicious zelf.
    Er zijn add-ons die je in je browser plaatst en die het taggen veel eenvoudiger maken en inloggen overbodig maken. Ook het terugzoeken is daarmee veel simpeler

    BeantwoordenVerwijderen